رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: یکی از اصلی ترین شاخص ها در ارزیابی مراکز اورژانس، زمان انتظاربیماران براي دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بوده است که با راه اندازی طب اورژانس در بیمارستان ها این مهم محقق شده است.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: یکی از اصلی ترین شاخص ها در ارزیابی مراکز اورژانس، زمان انتظاربیماران براي دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بوده است که با راه اندازی طب اورژانس در بیمارستان ها این مهم محقق شده است.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد ابراز داشت: پیش از راهاندازی طب اورژانس در بیمارستانها، بیماران و مصدومانی که وارد اورژانس میشدند دچار سردرگمی بودند و تا پایدار شدن وضعیت بحرانی و تعیین تکلیف شدن آنها زمان زیادی صرف میشد اما با استقرار پزشک متخصص طب اورژانس، بیماران به سرعت تعیین تکلیف و از وضعیت حاد و بحرانی خارج میشوند.
وی ادامه داد: متخصصان طب دارای مجموعهای از تخصصهای رشتههای پزشکی از جمله داخلی، جراحی و سایر تخصص های مورد نیاز هستند و علاوه بر اورژانس هاي اوليه در زمينه اورژانس هاي قلب، تروما نیز مهارت دارند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار داشت: فعال شدن بخش تریاژ اورژانس به عنوان مهمترین بخش ساماندهی بیماران ورودی به اورژانس به صورت علمی، از مزایای حضور طب اورژانس است که پرسنل آموزش دیده براساس وضعیت بیماران، آنان را به 5 رده سطحبندی و آماده ویزیت پزشک متخصص طب اورژانس تقسیم بندی میکنند.
وی عنوان کرد: در بسیاری از موارد، بيمار تروما به احياي پزشکي داخلي نياز دارد، که درمان آنان در کمترین زمان ممکن توسط متخصصین طب اورژانس صورت می گیرد.
دکتر سعیدی نژاد یادآور شد: طولانی شدن زمان انتظار و مدت زمان ویزیت شدن دربخش اورژانس، کیفیت مراقبت خدمات را کاهش می دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: رضایتمندی بیماران یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی در کیفیت خدمات است و ارزیابی میزان رضایتمندی از بخش اورژانس میتواند نقش مهم و تاثیر گذاری در ارتقای کیفیت خدمات درمانی داشته باشد.10_6